torsdag 7. mars 2013

Bokmerker på lerretspapir fra Kreativ Glede

Det er så gøy å oppdage et nytt produkt som jeg ikke har prøvd før, og har du ikke testet ut Kreativ Gledes lerretspapir, så har du mye morro i vente! Papiret er tykt og føyelig, og en god blanding av stoff og papir på alle måter. Det er ikke så mykt som stoff, men heller ikke så stivt som kartong. Overflaten føles som stoff, men du kan fint bruke lerretspapir i Cuttlebuggen, selv til små detaljer som swirler og blader! Du kan sote kanter, kutte det og stemple på det som om det var papir, og du kan sy i det, og kombinere det med stoff. Jepp, jeg elsker lerretspapiret fra Kreativ Glede!

Det beste er kanskje at du kan skrive ut bilder på dette papiret og få flotte bilder på en stoff/lerret overflate.

Mine første prosjekter med dette papiret ble tre bokmerker. Bildene har jeg funnet på nett, redigert og lagt til tekst i et fotoprogram, og printet ut på lerretspapir. Så kuttet jeg bildene til bokmerkestørrelse, og rundet hjørnene med en kantpunch. Rundt kanten har jeg først sydd, deretter heklet en blondebord for hånd. Bokmerkene har jeg stivet av med kartong på baksiden, og pyntet bittelitt med hyssing og knapper.





Her er et par nærbilder hvor du kanskje lettere kan se den flotte lerretstrukturen.




8 kommentarer:

Mojca sa...

Oh this are gorgeous! hugs! Mojca

Nancy sa...

Gorgeous tags, Marianne! Your crocheting is fabulous!...Nancy :o)

Anne-Eddie sa...

Knallfine!! Går det å sy puter av dette tro?! Klem fra Anne-Eddie :)

❤ Kaia sa...

Så lekre Marianne...
Kreativiteten din tar visst aldri slutt !!
Ha ei super helg..

Klem fra kaia

Anonym sa...

Gorgeous Marianne, just gorgeous. Hugs Sheila.x

Birgitanita sa...

Dette var jo absolutt fortryllende. Tror så avgjort jeg må prøve dette..men først så må jeg bare fikse skriveren min .. :) Nydelig. Klem. :)

Kirsti sa...

Very very beautiful!!!

June sa...

Utrolig lekre bokmerker! Og så nydelig med den blondekanten du har laget!
Klem